4/9/07

"Κλατάρησε" η απορρόφηση από την ΕΕ.


Ο Γ. Καρατζαφέρης ρωτά την ΚΟΜΙΣΙΟΝ αν ο "κινητήρας" που επικαλείται το ΥΠΟΙΚ για την απορρόφηση πόρων από την ΕΕ είναι πλέον προς ...απόσυρση ως "μουσειακό είδος" μετά τα 20 χρόνια πρασινομπλέ αποτυχίας.


Ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. και Αντιπρόεδρος της IND/DEM Γ. Καρατζαφέρης κατέθεσε την εξής κοινοβουλευτική ερώτηση:

"Σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου του ελληνικού Υπουργείου Οικονομίας που είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση των κονδυλίων της ΕΕ υπάρχουν "μελέτες ωρίμανσης" οι οποίες έχουν ενταχθεί στο Γ ' ΚΠΣ. Ο ίδιος εκπρόσωπος αναφέρει ότι " οι καθυστερήσεις που έχουν υπάρξει μέχρι τώρα στα ΚΠΣ, εδώ και 20 χρόνια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο...ήχος ενός παλιού κινητήρα. Όμως ο δρόμος που έχουμε να διανύσουμε είναι ανηφορικός γιατί πρέπει να ολοκληρώσουμε μέσα στα επόμενα ένα-δύο χρόνια το Γ' ΚΠΣ και παράλληλα να πάρουμε και το «φορτίο» του Δ' ΚΠΣ. Τα πρόστιμα που έχει υποστεί η Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια είναι ο «ρύπος» που εκπέμπει αυτός ο κινητήρας. Έγιναν προσπάθειες για να ανατάξουμε αυτόν τον κινητήρα. Χωρίς αυτές θα μας είχε αφήσει στα μισά του δρόμου. Αναφέρομαι στο παρόν σύστημα διαχείρισης, το οποίο ανατάξαμε στα μέσα της περιόδου και εγκρίθηκε μόλις το 2005, ενώ το Γ' ΚΠΣ άρχισε το 2000. Με το ΕΣΠΑ όμως είναι ευκαιρία να αλλάξουμε τον κινητήρα και να τον κάνουμε γρήγορο και αντιρρυπογόνο"... Αναφορικά με το αν υλοποιήθηκε η αρχική πρόβλεψη του Γ' ΚΠΣ το 2000 για συμμετοχή περίπου 10 δισ. ευρώ ιδιωτικών κεφαλαίων στο Γ' ΚΠΣ, ο ίδιος εκπρόσωπος απαντά ευθέως: "η απάντηση είναι όχι ακόμα. Για να δημιουργήσουν οι δημόσιοι πόροι αυτό που αποκαλούμε μόχλευση» στο ΚΠΣ, πρέπει να πούμε ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει με διατάγματα και εντολές. Πρέπει να ενημερωθεί και να κινητοποιηθεί ο κόσμος για τις ευκαιρίες που δίνονται". Τι σημαίνει ο ιδιότυπος όρος "μελέτες ωρίμανσης" και τι ποσό αφορούν; Υπάρχουν υπάλληλοι της ΚΟΜΙΣΙΟΝ που παρακολουθούσαν τις επί χρόνια καθυστερήσεις στα ζητήματα απορρόφησης στην Ελλάδα και ανέλαβαν στη συνέχεια κυβερνητικές θέσεις στην Ελλάδα, και ποιοί ήταν αυτοί; Φταίει η ΚΟΜΙΣΙΟΝ που δεν ενημερώνει τον κόσμο "για τις ευκαιρίες που δίνονται", όπως διαπιστώνει ο παραπάνω εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομίας, μετά από 3 χρόνια διακυβέρνησης ΝΔ ; Ο "κινητήρας" που αναφέρει ο ίδιος εκπρόσωπος είναι "επισκευάσιμος" ή μήπως είναι...προς απόσυρση ως "μουσειακό είδος" αφού η απορρόφηση έχει "κλατάρει" και έτσι παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα; Ευθύνεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το ότι τα ιδιωτικά κεφάλαια έμειναν μακρυά από επενδύσεις στο Γ' ΚΠΣ; Ποιές είναι οι ιδιωτικές επενδύσεις που προσελκύθηκαν; Αν όχι, τότε ποιός φταίει;"

Δεν υπάρχουν σχόλια: